Happy Meal Todd 1993

Dziś przedstawiam kolejny smaczek – rzadko spotykanego brata Barbie i początkowo bliźniaka Tutti – Todd’a.

image

Ma bardzo sympatyczną buźkę, jak większość laleczek z lat 90. Duże,  niebieskie oczy – też jeszcze “relikt” z lat 80 i twarzy typu “Angel face”.
Mój Todd jest kupiony mi wiele lat temu przez mojego tatę na ulicy Fredry w Poznaniu, gdzie w szalonych latach 90′ mieścił się raj, którego nigdy nie zapomnę.
Trzy stopnie w górę (dla małej, grubiutkiej dziewczynki to lekki wyczyn) a później już tylko długi sklep, najpierw po lewej i prawej dwie lady z kasami. Po jednej stronie – Lego i klocki, po drugiej – figurki, żołnierzyki i zabawki dla mniejszych dzieci. Po przejściu przez łagodny łuk, znajdowało się Różowe Królestwo Barbie. Niestety, prosperity lata minęły jak mrugnięcie okiem. Potem, w pierwszej dekadzie XXI wieku sklep przeniósł się do zatęchłej piwnicy w podwórku. Już tylko jedna lada i resztka lalek, tylko lego – uniwersalne dla dzieci i nietracące popularności. Tam też dostrzegłam tego chłopca – urzekł mnie od razu i mimo, że już tata coraz częściej śmiał się ze mnie, to uległ moim namowom i za śmieszne 35zl, kupił mi Todd’a.
Wróciłam tam tylko raz i już nie było żadnych lalek, a sklep prawie zionął pustką. Tak upadały moje ukochane sklepy z zabawkami. Takie tradycyjne, nie w centrach handlowych, nie same cukierkowe księżniczki.
A po tej smutnej historii czas na zdjęcia mojego skarbu.

image

Jest on ubrany w koszulkę z logiem McDonald’s 😉
No i do kompletu :

image

Ach ten design lat 90!

image

I jeszcze na koniec cały Todd, z jego czarnymi bucikami i czerwonymi skarpetkami 😉

image

Do zobaczenia!

Leave a comment